آیا کسب و کارهای سنتی نیاز به طراحی وب سایت دارند؟

پیشگفتار:

طراحی وب سایت از جمله جدیدترین روش‌هایی است که برای حضور در اینترنت و دنیای دیجیتال در اختیار افراد قرار داده شده است. روزانه چند ساعت از وقت خود را در اینترنت صرف می‌کنید؟ دوستان و خانواده شما به چه اندازه از اینترنت استفاده می‌کنند؟ جواب پرسش‌های بالا اصلاً سخت نیست و با اندکی دقت در سبک زندگی، قطعاً می‌توانید به راحتی به آن‌ها پاسخ بدهید. اینترنت به عنوان جدیدترین پدیده‌ای است که حاصل از گسترش تکنولوژی در زندگی انسان‌ها است و تقریباً هر چیزی را دگرگون ساخته است. وقتی به پدیده‌های اطرافمان توجه می‌کنیم، تازه متوجه تأثیرات آن در زندگی می‌شویم. در ادامه با ما همراه باشید تا نکاتی را به شما یادآور گردیم که زندگی و کسب و کارهای سنتی شما را متحول خواهد کرد.

اینترنت و طراحی وب سایت

روزانه وقت بسیاری را در اینترنت می‌گذرانیم؛ از بازی‌های آنلاین گرفته تا عملیات بانکی حتی حضور در شبکه‌های مجازی و وب گردی‌ها، از جمله اعمالی است که افراد در اینترنت با آن‌ها سر و کار دارند؛ اما اکنون شما این فرصت را دارید که با طراحی وب سایت، به صورت یکی از صاحبان مشاغل در اینترنت حاضر گردید و به فعالیت بپردازید.

کسب و کارهای دیجیتال و استارت آپ ها با رونق قابل توجهی رو به رو بوده‌اند. نمونه‌های موفق بسیاری را در اطرافمان شاهد هستیم و که صدق سخن ما را اثبات می‌کنند. موفقیت آن‌ها نشانه این نکته است که تا چه اندازه حضور در این زمینه می‌تواند به نفع شما باشد. طراحی وب سایت قطعاً می‌تواند تحولی را در زندگی شما ایجاد کند و شما را به بسیاری از آرزوهایتان خواهد رساند.

کسب و کارهای سنتی

به طور کلی، کسب و کارهای سنتی به کارهایی اطلاق می‌گردد که از دیرباز در ایران رواج داشته‌اند. سوپر مارکت ها و نانوایی‌ها شاید در گذشته به این شکل نبوده‌اند، اما مثال‌های بارزی برای کسب و کارهای سنتی در ایران هستند. این مشاغل که همه‌ی ما با آن‌ها آشنایی و به نحوی سر و کار داریم، به تدریج تحت تأثیر تکنولوژی قرار گرفته و از آن حالت سنتی خود خارج شده‌اند. از حضور در طراحی سایت ها تا فروش آنلاین از جمله تأثیرات مهم تکنولوژی بر آن‌ها بوده است.

آیا کسب و کارهای سنتی نیاز به وب سایت دارند؟

چرا کسب و کار سنتی نیاز به وب سایت دارند؟

چرا کسب و کار سنتی نیاز به وب سایت دارند؟

اگر شما از صاحبان مشاغل سنتی باشید، قطعاً هم‌اکنون این پرسش در ذهن شما ایجاد شده است که آیا مشاغل سنتی هم نیاز به طراحی سایت دارند یا خیر. در ادامه پاسخ این پرسش را خواهیم داد.

قطعاً انس گرفتن مردم با فضای مجازی مورد توجه شما قرار گرفته است. فضای مجازی پتانسیل فراوانی را برای گسترش کار و ارائه خدمات غیرحضوری در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین طراحی وب سایت، این امکان را به شما می‌دهد که بازار کار خود را از حالت محلی گسترش دهید و به سطح کشوری تبدیل نمایید. حتی سخن اینجا به پایان نمی‌رسد؛ شما عزیزان می‌توانید با طراحی وب سایت مرتبط با کسب و کارهای سنتی خود، دامنه کاری خود را به سوی بین المللی پیش ببرید. در این خصوص فضای لازم در دنیای وب سایت‌ها در اختیار شما قرار خواهد گرفت و تنها به خود شما بستگی دارد که تا چه میزان از آن‌ها استفاده نمایید.

از آن گذشته با گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود در رفت و آمد، اکنون زمان مناسبی است که روش کار خود را مطابق با زندگی مشتریان تغییر دهید. با توجه به این که افراد امروزه سعی می‌کنند کمتر در جامعه حضور داشته باشند، لذا می‌تواند علاوه بر جذب مشتریان بیشتر برای شما، رضایتمندی مشتریان سابق را هم به همراه داشته باشد.

مزایای طراحی وب سایت برای کسب و کارهای سنتی

  • یکی از فاکتورهای مد نظر هر فروشنده‌ای، تبلیغات بیشتر محصولات و بهتر دیده شدن توسط مشتریان است. یک وب سایت این امکان را به شما می‌دهد که در فضای مناسب‌تری دیده شوید و کالای خود را در معرض نمایش عموم قرار دهید. از آن گذشته با طراحی سایت مطابق با کار خود، شما فضای بسیار زیادی برای معرفی کامل کالا و خدمات خود دارید. این یکی از مزایای فوق العاده این امر نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی است.
  • یک وب سایت برای مدت زمان زیادی در منظر عموم قرار می‌گیرد و شما می‌توانید به آسانی تمامی اطلاعات موجود در آن را به روز رسانی کنید. قطعاً چنین آپشنی را در سایر روش‌های تبلیغاتی در اختیار نخواهید داشت.
  • در روش‌های سنتی کسب و کار، بازار هدف شما یک محله و یا در نهایت یک استان خواهد بود؛ اما با طراحی سایت، این امکان برای شما وجود دارد که بازار هدف خود را تا بی‌نهایت گسترش دهید و از سایر استان‌ها، پذیرای مشتریان مختلف باشید.
  • تبلیغات در صدا و سیما و یا بیلبوردها و مانیتورهای صنعتی موجود در سطح شهر، بسیار گذرا بوده و هزینه‌ی زیادی را به شما تحمیل خواهد کرد؛ در صورتی که این طراحی نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی برای شما بسیار به صرفه‌تر خواهد بود. ضمن اینکه امتیازات بیشتری را هم در اختیار شما قرار خواهد داد. گزینه دیگر برای شما هم می‌تواند این باشد که به‌جای تبلیغات محصولات خود، سایت خود را تبلیغ کرده موجب جذب مشتری گردید.
  • در وب سایت شما می‌توانید عکس‌های مختلف محصولات خود را قرار دهید و علاوه بر زیبایی سایت خود، موجب پر بازدهی محصولات هم گردید. این امر موجب فروش بالای محصولات شما خواهد شد و شما را در کارتان موفق خواهد کرد.

ساخت برند تجاری برای کسب و کارهای سنتی با طراحی وب سایت

موفقیت

موفقیت

با طراحی سایت مرتبط با حوزه‌ی کاری خود، شما می‌توانید برند تجاری اختصاصی خودتان را بسازید؛ البته برای این امر باید نکاتی را رعایت نمایید که عبارت‌اند از:

برند تجاری خود را بر مبنای کسب و کار خود انتخاب کنید و از برندهای بی‌ربط بپرهیزید.

برند تجاری شما می‌تواند ترکیبی از چند اسم باشد؛ بنابراین تا حد امکان در انتخاب آن حوصله به خرج دهید.

برند تجاری خود را ابتدا بر روی کاغذ نوشته و سپس انتخاب کنید. نوشتن اسامی مختلف بر روی کاغذ می‌تواند شما را نسبت به موضوع بسیار دقیق‌تر کند.

از برندهای انحصاری استفاده کنید و تا حد امکان برند را کپی نکنید. برندهای کپی این نکته را به مشتریان می‌رساند که شما فریب کار هستید، بنابراین به شما اعتماد نخواهند کرد.

نکات طراحی وب سایت

  • برای کسب و کارهای سنتی تا حد امکان از اصل صداقت استفاده نمایید و محصولات خود را به روز شده در اختیار مشتریان قرار دهید؛ این‌گونه رضایت آن‌ها را کسب خواهید کرد.
  • به دامنه وب سایت توجه کنید. دامنه آدرس نوار بار سایت است. نام دامنه را مطابق با کسب و کار خود انتخاب کنید. نامی بهتر است که خواننده به محض خواندن آن نام، به کار شما پی ببرد. همچنین نام آن را به نحوی انتخاب کنید که بیشتر در ذهن مخاطبین بماند و زود فراموش نشود. استفاده از نام‌های ماندگار و فان می‌تواند گزینه‌ی دیگری برای انتخاب نام دامنه سایت شما باشد.
  • امنیت سایت را مد نظر خود قرار دهید و از درگاه‌های پرداخت امن استفاده کنید؛ همچنین اطلاعات را در فضای امن جا به جا کنید.
  • سئو سایت امری مهم و کلیدی در این خصوص است. در صورتی که می‌خواهید سئو سایت شما بالا برود، به هیچ مطالب تکراری و غیر ضرور در سایت خود قرار ندهید. همچنین از تگ‌های مختلف برای صفحات سایت خود استفاده کنید تا موتورهای جست و جو، چند صفحه از سایت شما را به اشتباه تکراری تشخیص ندهند.
  • با قرار دادن عکس‌های کم حجم، موجبات لود شدن سریع صفحه را در طراحی خود به همراه بیاورید. در این خصوص لازم نیست از عکس‌های بی‌کیفیت استفاده کنید، استفاده از فرمت‌های متفاوت می‌تواند شما را در این یاری دهد. برای برخورداری از فرمت‌های مختلف از برنامه فتوشاپ استفاده نمایید.
  • دیزاین سایت خود را به بهترین شکل ممکن بیارایید و در این خصوص اگر سایت شما با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا نظیر ورد پرس نوشته شده است، می‌توانید با برخورداری از پوسته‌های مختلف، به زیبایی بصری سایت خود بی افزایید. دقت داشته باشید برخی از این پوسته‌ها ممکن است پولی باشند، اما ارزش استفاده را دارند.

سخن آخر:

نتیجه اینکه با جرات می‌توان گفت تمامی کسب و کارهای سنتی برای معرفی بیشتر محصولات خود، جذب مشتری بیشتر و گستردگی در بازار هدف به یک وب سایت نیاز دارند. اگر شما از دارندگان کسب و کار هستید، می‌توانید با طراحی سایت در دنیای اینترنت گام بردارید و کار خود را گسترش دهید. البته این امر نیاز به طراحان خوب دارد که کار خود را به نحو احسن و بی‌نظیر انجام دهند. با طراحی وب سایت مرتبط با کار خود، انقلابی را در آن ایجاد کنید و از مزایای آن بهره مند گردید.

برچسب‌ها: بدون برچسب
0
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات