در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ چه می‌دانید؟ همان‌طور که می‌دانید امروزه سایت‌های فروشگاهی نقش مهمی در دنیای تجارت و کسب‌وکار دارند. همه‌ی ما در طول روز ممکن است از فروشگاه‌های اینترنتی زیادی خرید کنیم. اغلب این فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند. سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ یکی از این سیستم‌ها است.

cms های سایت فروشگاهی

انواع cmsها جهت طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی

امروزه بسیاری از افراد که قصد راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارند ایجاد یک فروشگاه اینترنتی را بهترین ایده می‌دانند. همچنین آن دسته از افرادی که سال‌هاست در دنیای کسب‌وکار سنتی قرار دارند برای آنکه از دیگر رقبای خود عقب نمانند به طراحی سایت فروشگاهی روی آورده‌اند. همین امر سبب شده است یکی از راه‌های موفق برای رسیدن به درآمد طراحی سایت فروشگاهی باشد. نکته‌ی دیگری که جالب توجه است این است که اگر شما بخواهید یک کسب‌وکار را به‌صورت فیزیکی راه‌اندازی کنید، نیازمند سرمایه‌ی زیادی هستید. اما برای داشتن یک کسب‌وکار آنلاین می‌توان با طراحی سایت فروشگاهی به درآمد قابل‌توجهی دست یافت.

مشاوره رایگان طراحی سایتدر رابطه با طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ لازم است بدانید، اگر شما بخواهید یک تجارت آنلاین را آغاز کنید راه‌های مختلفی پیش روی شما قرار دارد. به‌عنوان مثال شما می‌توانید از شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام برای پیشبرد اهداف تجاری خود و فروش محصولات و خدمات خود استفاده کنید. اما جالب است بدانید داشتن یک سایت فروشگاهی درواقع هویت رسمی یک کسب‌وکار آنلاین است. بنابراین داشتن یک سایت فروشگاهی برای هر کسب‌وکار آنلاینی الزامی است. راه‌های مختلفی برای طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که عبارتند از:

  1. طراحی سایت فروشگاهی با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی: این نوع طراحی زمان‌بر، پرهزینه و سخت می‌باشد. همچنین مدیریت و یادگیری کار با چنین سایتی کمی دشوار است.
  2. استفاده از سیستم‌های مدیریت محتوا: طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس یکی از راه‌های ایجاد یک سایت فروشگاهی می‌باشد. علاوه بر وردپرس، طراحی سایت با پرستاشاپ نیز یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی است.
پرستاشاپ چیست؟

پرستاشاپ چیست؟

طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ یعنی چه؟

پرستاشاپ یک سیستم مدیریت محتوا یا یک فروشگاه ساز آنلاین و متن‌باز است که به‌طور رایگان می‌توان از آن استفاده نمود. همانند سیستم مدیریت محتوای وردپرس، پرستاشاپ نیز با استفاده از زبان PHP نوشته‌شده است و از پایگاه داده MySQL برای ذخیره و نگهداری داده‌ها استفاده می‌کند. این سیستم به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید به‌راحتی یک قالب را توسعه دهید و یا آن را برای خود شخصی‌سازی کنید. با استفاده از سیستم پرستاشاپ شما می‌توانید وب‌سایت‌های مختلف فروشگاهی بسازید و محصولات و خدمات خود را در آنجا برای نمایش و فروش قرار دهید. طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ هر آنچه برای یک سایت فروشگاهی موردنیاز است در اختیار شما قرار می‌دهد. مهم‌ترین این ویژگی‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • با استفاده از سیستم پرستاشاپ شما می‌توانید یک وب‌سایت کاملاً فارسی و راست‌چین در اختیار داشته باشید.
  • مدیریت سایت طراحی‌شده با پرستاشاپ کاملاً راحت و آسان است.
  • پرستاشاپ قالب‌های متنوع و مختلفی دارد که به شما این امکان را می‌دهد بتوانید قالب دلخواه خود پیدا کنید.
  • با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ شما می‌توانید فروش خود را تنها به یک کشور و یا تمام جهان اختصاص دهید.
  • با استفاده از سیستم مدیریت پرستاشاپ شما می‌توانید برای قسمت فروش خود از درگاه‌های مختلف بانکی استفاده نمایید.
  • با استفاده از این سیستم شما می‌توانید جزییات تمام خریدهای مشتریان را مشاهده کرده و آن‌ها را مدیریت کنید.
  • با پرستاشاپ شما می‌توانید برای محصولات خود کد تخفیف قرار دهید.
  • با استفاده از این سیستم شما می‌توانید به‌صورت نامحدود در سایت خود محصول قرار دهید.
  • و صدها ویژگی مثبت دیگر
فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ

فروشگاه اینترنتی با پرستاشاپ

برای طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ چه چیزهایی لازم است؟

هر فرایندی برای آنکه به سرانجام برسد به یک سری نیازمندی، نیاز دارد تا انجام شود. طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای این کار باید مراحل زیر طی شوند:

  1. در ابتدا شما باید برای سایت خود یک دامنه بخرید. دامنه درواقع همان دامین یا نام سایت شما است. به‌عنوان مثال هنگامیکه شما https://www.google.com را تایپ می‌کنید، گوگل همان دامنه است که با یک پسوند مشخص سرچ می‌شود. نام سایت بسیار مهم است. هر چه نام انتخابی شما برای فروشگاه اینترنتی شما ساده‌تر و کوتاه‌تر باشد، راحت‌تر در ذهن می‌ماند. بنابراین از انتخاب نام‌های عجیب‌وغریب و طولانی خودداری کنید.
  2. در گام دوم شما باید یک هاست برای سایت خود تهیه کنید. هاست همان فضایی است که اطلاعات سایت شما و داده‌های آن در آنجا ذخیره می‌شوند. به‌عنوان مثال کاربرد هاست مانند کاربرد هارد لپ‌تاپ است. اگر لپ‌تاپ شما هارد نداشته باشد، شما نمی‌توانید هیچ اطلاعاتی را در سیستم خود ذخیره کنید. هاست نیز دقیقاً به همین صورت است.
  3. در گام سوم طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ باید یک قالب برای سایت خود تهیه کنید. شما می‌توانید از قالب‌های آماده استفاده کنید و همچنین می‌توانید درخواست یک قالب سفارشی داشته باشید. قالب درواقع همان چیزی است که شما هنگام باز کردن سایت خود آن را در ظاهر سایت مشاهده می‌کنید.
  4. در گام چهارم شما باید افزونه‌های موردنیاز خود را نصب کنید. افزونه‌ها به شما اجازه می‌دهند بتوانید کارهای لازم را در سایت خود انجام دهید.
  5. در گام بعد که به‌صورت اختیاری است، شما می‌توانید یک پشتیبان برای سایت خود تهیه کنید. این پشتیبان درواقع همان دستیار شماست و امور مهم را به شما یادآوری می‌کند و یا انجام می‌دهد.
امکانات پرستاشاپ

امکانات پرستاشاپ

طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ مزایای زیادی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر می‌باشند.

۱- پشتیبانی کامل از زبان فارسی

هنگامیکه سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ در جهان عرضه شد، سازندگان آن تلاش کردند تا این سیستم مدیریت محتوا از تمامی زبان‌ها پشتیبانی کند. امروزه این سیستم از زبان فارسی پشتیبانی کامل دارد و شما می‌توانید با خیال راحت سایت خود را با این سیستم مدیریت کنید. علاوه بر این جالب است بدانید این سیستم مدیریت محتوا هم‌اکنون در کشور ما ایران دارای نمایندگی است و این یک ویژگی مثبت بارز می‌باشد. همچنین سایت طراحی‌شده با پرستاشاپ کاملاً راست‌چین می‌باشد.

۲- استفاده از قالب‌های مختلف

با استفاده از طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ شما می‌توانید به صدها قالب فارسی راست‌چین رایگان دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن در برخی مواقع ممکن است شما لازم بدانید برای سایت خود یک قالب اختصاصی داشته باشید که مطابق با نیازمندی‌های شما باشد. در این صورت می‌توانید از یک تیم متخصص درخواست کنید قالب سفارشی شما را بسازند.

۳- به‌روزرسانی و آپدیت منظم

در رابطه با طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ جالب است بدانید این سیستم به‌صورت منظم بروزرسانی می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیازهای خود به‌صورت منظم سایت خود را آپدیت کنید. امروزه توسعه‌دهندگان زیادی در سراسر جهان وجود دارند که این سیستم را توسعه می‌دهند و سعی در برطرف کردن نقص‌های این سیستم دارند. بنابراین این سیستم به‌صورت روزانه آپدیت می‌شود و شما می‌توانید آپدیت‌ها را روی سایت خود اعمال کنید.

۴- افزایش امکانات به کمک افزونه‌ها

سیستم مدیریت محتوای پرستاشاپ همانند دیگر سیستم‌های مدیریت محتوا، پلاگین‌ها یا افزونه‌هایی دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها ویژگی‌ها و امکانات سایت خود را افزایش دهید. به‌عنوان مثال فرض کنید سایت شما دارای امکان اشتراک‌گذاری محصولات در شبکه‌های اجتماعی را ندارد، شما می‌توانید با استفاده از یک پلاگین یا افزونه چنین امکانی را برای سات خود فراهم کنید.

۵- سئو مناسب فروشگاه اینترنتی

همان‌طور که می‌دانید اولین چیزی که در طراحی سایت‌ها مهم است، سئوی مناسب است. اگر یک سایت سئوی مناسب و قوی نداشته باشد در گوگل موفق عمل نمی‌کند. سئو یعنی اینکه شما تلاش کنید تا سایت شما با عبارات کلیدی مختلف در لینک‌های اول و یا حداقل در صفحه یک گوگل نمایش داده شود. اگر چنین چیزی اتفاق بی افتد، بدون شک شما فروش اینترنتی قوی خواهید داشت. طراحی سایت فروشگاهی با پرستاشاپ به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از ماژول‌های خوب سئو بهره‌مند شوید. این ماژول‌ها به شما کمک می‌کنند بهتر بتوانید سایت خود را سئو کنید.