بسیاری از کسب و کارهای حضوری امروزه تمایل دارند تا با طراحی سایت فروشگاهی وارد عرصه آنلاین فروش نیز شوند. همچنین بسیاری از کسب و کارهای برای شروع از فضای اینترنت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده می کنند.

سایت فروشگاهی چیست؟

طراحی سایت حرفه ای عامل مهمی برای افزایش فروش است. یک سایت فروشگاهی موفق می تواند به مشتریان تجربه بهتری بدهد و به طور بالقوه منجر به فروش بیشتر شود. اگر شما هم برنامه ای برای فروش آنلاین محصولات خود دارید می توانید شرکت سلامت پردازش را برای همراهی خود انتخاب کنید. بسیاری از بزرگترین برندهایی که امروز می شناسید فعالیت خود را از فروش غیرحضوری و ارسال پستی شروع کردند. در نهایت با گسترش فروشگاه های خود، توانستند به یکی از بزرگترین و شناخته شده ترین برندهای دنیا تبدیل شوند. شما هم می توانید از این مرحله کسب و کار خود را شروع کنید و یا آن را گسترش دهید.

مزایای فروش آنلاین
طراحی سایت فروشگاهی

امکانات سایت های فروشگاهی

شما نمی‌توانید انتظار یک فروشگاه پر فروش که از نظر طراحی بی‌کیفیت است را داشته باشید. مهم‌ترین نکته این است که شما باید از یک طراح سایت که دارای تخصص و مهارت کافی بوده و از ذوق و استعداد خوبی برخوردار است در طراحی سایت فروشگاهی کمک بگیرید. برای این که بفهمید چه امکاناتی را در سایت فروشگاهی خود انتخاب کنید کافی است که به نمونه سایت های مختلف را بررسی کنید بطور مثال طراحی سایت داروخانه به عنوان سایت فروشگاهی با سایت فروش پوشاک متفاوت خواهد بود. توجه به چگونگی طراحی سایت و بررسی نکات کلیدی و امکاناتی که در طراحی سایت‌های فروشگاهی بسیار مهم هستند می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

طراحی سایت فروشگاهی استاندارد

برای طراحی سایت فروشگاهی باید اصول درست و استاندارد طراحی این‌گونه سایت‌ها را مدنظر قرار دهیم. وقتی که بازدید کننده‌ای به سایت شما مراجعه می کند؛ اولین چیزی که بیشتر از همه حتی محصولات توجه او را به خود جلب می‌کند، ظاهر سایت، رابط کاربری و سادگی در استفاده از بخش‌های مختلف سایت است. اصول درست طراحی سایت فروشگاهی یعنی توجه به این مواردی که بیان کردیم.

توجه به سلایق مختلف

 سایت فروشگاهی باید به گونه‌ای طراحی شود که همواره همپای تغییرات روز دنیا باشد و مخاطبین مختلف را به خوبی جذب نماید. بنابراین ترکیب و هماهنگی رنگ‌ها، توجه به جزئیات و ایجاد یک طرح منطقی برای سایت می‌تواند بسیاری از سلایق را به خود جذب نماید.

طراحی زیبا و منطقی

طراحی سایت فروشگاهی علاوه بر زیبایی و جذابیت ظاهری باید هدفمندانه باشد. به این معنی که که توجه خریدار را از کالا منحرف نکند. اولویت شما در طراحی سایت‌های فروشگاهی نمایش محصولات و جلب توجه کاربر به سمت خرید کالاها و محصولات فروشگاه است.

قابل استفاده بودن

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر طراحی سایت فروشگاهی قابلیت استفاده آسان و کاربری راحت است. دسترسی سریع به بخش های مختلف سایت، در دسترس بودن دکمه سفارش کالا تا مرحله خرید نهایی ازجمله مواردی است که می تواند تجربه مثبتی برای کاربر به همراه داشته باشد.

طراحی قالب مناسب

یکی از عوامل متمایز کننده شما از سایر رقبا طراحی قالب است. ظاهر سایت شما باید منحصر به فرد بوده و به گونه‌ای باشد که معرف شرکت و یا برند شما باشد. از آرم تجاری گرفته تا شعار فروشگاه، همچنین نوع فونت، محتوا و رنگ‌هایی که به کار می‌برید هویت شما را می سازد.

انتخاب تصاویر مناسب

در طراحی سایت فروشگاهی باید به مقوله عکاسی از محصولات و نحوه قرارگیری آن در بخش‌های مختلف سایت دقت بیشتری به خرج دهید. کیفیت عکس‌ها در جذب توجه کاربر بسیار مهم است. شما باید بتوانید تصاویر زیبا و واقعی از محصول خود به کاربر نشان دهید.

توجه به چینش منظم

ظاهر شلوغ تنها باعث سردرگم شدن مخاطب می شود. خصوصا تفاوت سایت فروشگاهی با طراحی سایت خدماتی در نحوه چیدمان و ارائه اطلاعات است برای فروشگاه لازم است بجای متن های طولانی از آیکون‌ها و تصاویر فعال برای راهنمایی کاربران استفاده کنید.

ویژگی های یک سایت فروشگاهی اختصاصی

طراحی اصولی و صحیح سایت فروشگاهی بسیار مهم‌تر از توجه به جنبه‌های بازاریابی و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی است. سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شود که منحصر به فرد بوده و از نظر کاربری و ظاهر، نسبت به سایر رقبا بی‌نظیر باشد. بنابراین از به کار بردن قالب‌های آماده که برخی از شرکت‌ها یا طراح سایت‌ها برای طراحی سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند خودداری نمایید. سایت فروشگاهی شما نباید شبیه هیچ سایت دیگری باشد. شما با طراحی منحصر به فرد می‌توانید تصویر قابل قبولی را از برند شرکت و کسب و کار خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید اعتماد مخاطب را جلب کرده و در نهایت مخاطب سایت خود را تبدیل به مشتری فروشگاه اینترنتی خود کنید. 

افزایش فروش با فروشگاه آنلاین

نحوه طراحی سایت فروشگاهی اثر مستقیمی بر فروش خواهد داشت. تصور کنید وارد فروشگاهی شده اید که هیچ تناسبی بین کالاها وجود ندارد. اطلاعاتی دررابطه با محصولات ندارید و فروشنده نیز شما را راهنمایی نمی کند. آیا همچنان تمایل به خرید خواهید داشت؟

حال فضایی را تصور کنید که تمامی محصولات براساس نوع و جنس و برند و بسیاری ویژگی های دیگر دسته بندی شده اند. فروشنده با ارائه اطلاعاتی دقیق و کامل درباره هر محصول توضیح می دهد همچنین می تواند شما را راهنمایی کند که چه کالایی را بر چه اساسی می توانید خریداری کنید. قطعا خرید از چنین فروشگاهی نه تنها جذاب است بلکه رضایتمندی بیشتری نسبت به کالاهای انتخابی خواهید داشت.

طراحی سایت فروش اینترنتی

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاه

طراحی سایت استاندارد و حرفه ای مانند فروشگاه عرضه محصولات است و توضیحات بصری و نوشتاری نیز مانند یک فروشنده اطلاعات لازم را به مخاطب منتقل می کند. بطور مثال در طراحی سایت پزشکان، سایت به عنوان دستیار پزشک خدمات ارائه می کند..

شناخت مخاطبین و بررسی ویژگی و سلایق آنها نیز می تواند در جذب مشتری و همچنین حفظ آنها مؤثر باشد. از نوجوان گرفته تا زنان و مردان در سنین مختلف، در هر حالت شما باید سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که برای هر کدام از این کاربران قابل استفاده بوده و به نوعی به ذائقه آن‌ها خوش آید تا بتوانند مجدداً برای خرید محصولات دیگر به سایت فروشگاهی شما مراجعه کنند.

طراحی اصولی و صحیح سایت فروشگاهی بسیار مهم‌تر از توجه به جنبه‌های بازاریابی و راه‌اندازی کمپین‌های بازاریابی است. سایت شما باید به گونه‌ای طراحی شود که منحصر به فرد بوده و از نظر کاربری و ظاهر، نسبت به سایر رقبا بی‌نظیر باشد. بنابراین از به کار بردن قالب‌های آماده که برخی از شرکت‌ها یا طراح سایت‌ها برای طراحی سایت‌های فروشگاهی استفاده می‌کنند خودداری نمایید. سایت فروشگاهی شما نباید شبیه هیچ سایت دیگری باشد. شما با طراحی منحصر به فرد می‌توانید تصویر قابل قبولی را از برند شرکت و کسب و کار خود در ذهن مخاطب ایجاد کنید اعتماد مخاطب را جلب کرده و در نهایت مخاطب سایت خود را تبدیل به مشتری فروشگاه اینترنتی خود کنید.