امروزه سایت‎‌های خبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. روزهایی که داشتن سایت خبری فقط برای بیان اخبار بود گذشته است و خیلی از برندها از سایت‌های خبری برای بهبود کسب و کار خودشان استفاده می‌کنند. طبق آمار هاب اسپات بازاریاب‌های B2B که از سایت خبری و بلاگ استفاده می‌کنند ۶۷% لیدهای بیشتری نسبت به دیگر کسب و کارها به دست می‌آورند.

تاثیر سایت خبری روی فروش

طبق یک نظرسنجی که در ایالات متحده انجام شده است، بیش از ۵۶ درصد پاسخ‌ دهنده‌ها اذعان کرده‌اند تبلیغاتی که در سایت‌های آنلاین دیده‌اند باعث شده است که از وجود یک محصول یا جشنواره‌ی فروش مطلع شوند. همچنین ۳۲ درصد از این افراد گفته‌اند که پس از دیدن تبلیغات یک فروشگاه از آن بازدید نموده و ۳۰ درصد نیز از این سایت‌ها خرید کرده‌اند.

در ادامه برخی از دلایلی که باید یک سایت خبری داشته باشید را با هم بررسی خواهیم کرد:

  • روزنامه‌ها هر روز در حال رشد هستند: براساس یک تحقیق که در سال ۲۰۱۰ توسط شرکت Nielsen Online انجام شد، مخاطبین سایت‌های خبری به صورت روزمره در حال رشد هستند. در سال ۲۰۱۰ به صورت میانگین در طول یک ماه بیش از ۷۴ میلیون نفر از جمعیت آمریکا حداقل از یک سایت خبری بازدید کرده بودند. این مقدار بیش از ۳۷% جمعیت کل اینترنت در آن زمان بود.
  • کیفیت بالاتر مخاطبین: طبق تحقیقات سایت‌های خبری، مخاطبین با کیفیت‌تری دارند. براساس این تحقیقات مخاطبین این نوع سایت‌ها تمایل بیشتری به خرید نشان می‌دادند.
  • توانایی دستیابی به انواع مخاطبین: در وب سایت‌های خبری می‌توانید دقیقا به مخاطبین هدف خودتان دستیابی داشته باشید. امروزه اکثر سایت‌های خبری محلی هستند و همچنین برخی از آن‌ها برای یک گروه مخاطبین خاص (برای مثال بانوان، نوجوان‌ها و…) محتوا تولید می‌کنند. به همین خاطر با یک سایت خبری می‌توانید دقیقا به گروه مخاطبین مورد نظر خودتان دسترسی داشته باشید.
  • مخاطبین سایت‌های خبری وقت بیشتری را در اینترنت می‌گذرانند: معمولا کاربران سایت‌های خبری نسبت به دیگر سایت‎‌ها، مدت زمان بیشتری در سطح اینترنت فعال هستند. همچنین احتمال اینکه این کاربرها در طول ساعت کاری (به خصوص ساعت ۸ تا ۱۱) آنلاین باشند نیز ۳ برابر بیشتر از دیگر کاربرها است.
  • قدرت خرید بیشتر مخاطبین سایت‌های خبری: طبق آمار ۸۹ درصد از مخاطبین‌ یک سایت خبری از خرید آنلاین استفاده می‌کنند در حالی که این مقدار برای سایت‌های عمومی ۵۶ درصد است. همچنین مشخص شده است که درآمد مخاطبین این وب سایت‌ها نیز نسبت به دیگر افراد بیشتر است.

تمامی این آمار گویای این هستند که برای تبلیغ کسب و کار خودتان و افزایش فروش به طراحی سایت خبری نیاز دارید. این سایت‌ها علاوه بر اینکه به رشد فروش شما کمک می‌کنند، باعث بهبود جایگاه سایت اصلی شما هم خواهند شد.

ویژگی های یک سایت خبری خوب

برای اینکه یک سایت خبری موفق باشد، باید برخی نکات ضروری در طراحی آن رعایت شوند. در ادامه به بررسی هر کدام از این نکات و تاثیر آن‌ها روی کیفیت سایت شما خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید:

  1. بخش خبرهای فوری: یکی از مهم‌ترین قابلیت‌ها در طراحی سایت خبری بخش خبرهای فوری است. این بخش که خبرهای مهم روز در آن قرار می‌گیرد باعث خواهد شد کاربران چندین بار در طول روز به وب سایت شما مراجعه کنند. در صورتی که سایت شما در همان نگاه اول خبرهای مهم و شوکه کننده را به مخاطب نمایش دهد، احتمال اینکه او دوباره برای خواندن خبرهای شوکه کننده دیگر به سایت شما مراجعه کند افزایش خواهد یافت.
  2. توجه به ظاهر: در طراحی سایت خبری داشتن خلاقیت کافی نیز خیلی مهم است. شما باید مخاطبین سایت خودتان را به خوبی بشناسید و طراحی سایت را هم بسته به نیاز آن‌ها انجام دهید. وب سایت‌های خبری متعددی در سطح اینترنت وجود دارد و معمولا مخاطبین به سراغ گزینه‌ای می‌روند که بهترین ظاهر را داشته باشد.
  3. امکان دسترسی راحت به بخش‌های مختلف: سایت‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت است و مخاطب می‌تواند به سادگی از قسمت‌های مختلف آن بازدید کند، معمولا کاربران بیشتری هم دارند. به همین خاطر در طراحی سایت خبری باید به این نکته توجه کنید و تلاش شود منوها در مکان مناسب قرار بگیرند تا دسترسی به آن‌ها راحت‌تر باشد.
  4. سازگاری با شبکه‌های اجتماعی: در دنیای امروزی سایت‌های خبری بدون کمک شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند فعالیت کنند. خبرهای اختصاصی و فوری با سرعت خیلی بیشتری در شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک و توئیتر پخش می‌شوند. به همین خاطر در صورتی که سایت شما با شبکه‌های اجتماعی سازگاری کافی را داشته باشند می‌توانید به مخاطبین خیلی بیشتری دسترسی داشته باشید.
  5. طراحی ریسپانسیو: در طراحی سایت خبری باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید. طراحی واکنش گرا باعث خواهد شد سایت شما روی هر صفحه نمایشی و هر دستگاهی به خوبی دیده شود. همچنین کمک خواهد کرد مخاطبین همانطور که دوست دارند به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند.
  6. فضاهای تبلیغاتی: در سایت‌های خبری، کسب درآمد به اندازه‌ی خدمات و محتوای سایت مهم است. قرار دادن تبلیغات در قسمت مناسب برای افزایش درآمد سایت خبری خیلی مهم است. شما باید بتوانید بدون اینکه مخاطبین خود را از دست بدهید، از تبلیغات استفاده کنید.

در خیلی از موارد همین قابلیت‌ها باعث تمایز شما از دیگر سایت‌های خبری خواهد شد و به شما کمک می‌کند به طیف وسیعی از مخاطبین دسترسی پیدا کنید. به همین خاطر رعایت تمامی این موارد ضروری است.

طراحی سایت خبری با سلامت پردازش

سایت‌های خبری باید به صورت مکرر به روز رسانی شوند. به همین خاطر طراحی این سایت‌ها به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد. کارشناسان سلامت پردازش به خوبی از این موضوع مطلع هستند و به شما کمک می‎‌کنند یک وب سایت خبری زیبا و در عین حال با کیفیت داشته باشید.

سایت‌هایی که توسط سلامت پردازش طراحی می‌شوند چه ویژگی‌هایی دارند؟

طراحی اصولی و چشم نواز: طراح‌های ما با استفاده از دانش روز و خلاقیت بالا یک وب سایت خبری جذاب و زیبا برای شما طراحی می‌کنند.

رعایت استانداردهای روز دنیا: در سایت‌های طراحی شده توسط سلامت پردازش تمامی استانداردهای روز دنیا در نظر گرفته خواهند شد تا وب سایت شما از هر لحاظ برتر باشد.

امکانات کامل: تمامی امکانات لازم برای مدیریت و توسعه وب سایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

آموزش و پشتیبانی: پس از طراحی سایت خبری، نحوه مدیریت آن به شما آموزش داده می‌شود و در صورتی که سوالی داشته باشید هم پاسخگوی آن خواهیم بود.