طراحی سایت چاپ و تبلیغات یکی از راه‌های افزایش درآمد مجموعه‌های چاپخانه‌ها محسوب می‌شود. امروزه چاپخانه‌ها در بازار نقش مهمی را ایفا می‌کنند. وضعیت اقتصادی هر شرکت و برندی وابستگی بسیاری به چاپ و تبلیغات آن شرکت دارد. ازجمله مخاطبانی که می توانند به سایت چاپ و تبلیغات نیازمند باشند شرکت هایی هستند که در زمینه تبلیغات بیزینس خود مشغولند و حتی ممکن است دارای در حال طراحی سایت شرکتی باشند.

از این رو وجود چاپخانه‌ها برای رشد اقتصادی کشور و چرخه حیات شرکت‌ها بسیار حائز اهمیت می باشد. از طرفی یکی از فاکتور های مهم رشد یک چاپخانه در دنیای امروز طراحی سایت چاپ و تبلیغات و آنلاین شدن کسب و کار آن چاپخانه می‌باشد. در این مقاله در مورد اهمیت ساخت سایت چاپخانه و نحوه ساخت آن و همچنین ابزار‌های مورد نیاز آن صحبت خواهیم کرد.

سیستم سفارش آنلاین چاپ

با توجه به گسترش فضای وب و افزایش کسب و کارهای اینترنتی، یکی از دغدغه‌های مهم چاپخانه ها ایجاد سایت و طراحی سیستم سفارش آنلاین چاپ می باشد. یکی از بهترین راهکار‌ها برای افزایش درآمد چاپخانه ها دیجیتالی شدن کسب و کار آنهاست. اینکار نیازمند تجربه، مهارت و دانش کافی در خصوص طراحی وب سایت و طراحی سیستم سفارش آنلاین چاپ می باشد. همانطور که می دانید هرکسی چنین تخصص و دانشی را ندارد. که بهترین راهکار اینست که آنرا به یک شرکت طراحی سایت معتبر آنرا بسپارد.  

طراحی سایت تبلیغاتی

اهمیت طراحی سایت برای انتشارات و چاپخانه ها

همانطور که گفتیم کسب و کار های چاپی برای گرفتن سفارش آنلاین نیازمند استفاده از سیستم سفارش آنلاین چاپ می‌باشند. این سیستم باید به گونه ای طراحی شود که مشتری بدون هیچگونه دردسر و مشکلی، به راحتی سفارش خود را ثبت نموده و در اسرع وقت سفارش خود را تحویل بگیرند. سیستم سفارش آنلاین چاپ باید توسط یک تیم مجرب و کارآزموده طراحی شود تا از وقوع مشکلات احتمالی در حین سفارش جلوگیری شود.  

اگر قصد سفارش چنین سیستمی را دارید بهتر است قبل از هر چیز تحقیقات لازم در خصوص سایت ها و شرکت های مختلف را انجام دهید. تمام جوانب و ضعف‌های این شرکت ها را بررسی نمایید. در نهایت با خیال راحت سفارش خود را در بهترین شرکت برای طراحی سیستم سفارش آنلاین چاپ ثبت نمایید.  

یکی از مهم ترین فاکتورها برای هر شخص یا شرکتی قیمت سیستم سفارش آنلاین می باشد. به همین جهت اکثریت به دنبال سیستم سفارش آنلاین ارزان قیمت هستند. البته این نکته هم فراموش نشود که قیمت پایین را فدای کیفیت کار نکنید. شرکتی که قیمت بسیار پایینی دارد واضح است که به نسبت قیمت کیفیت کارش هم پایین می باشد. بهترین راه حل برای صرفه جویی در هزینه ها پیدا کردن قیمت مناسب برای سیستم سفارش آنلاین چاپ میباشد.

قالب ورد پرس برای چاپخانه 

چاپ کردن پروسه گسترده و دارای پیچ و خم های مختلف و چالش‌های فراوانی است. علاوه بر این دارای مشاغل مرتبط قبل و بعد از چاپ نیز می باشد. به عنوان مثال صحافی، طراح گرافیکی، برش کاری، سلفون کشی، لیتو گرافی و… از صنایع و شغل‌های مرتبط با صنعت چاپ می‌باشد. از طرفی خود چاپ دارای انواع مختلفی از جمله چاپ سیلک، چاپ پارچه و لباس، چاپ بنر و فلکس، چاپ روی فلزات، چاپ روی پلاستیک، چاپ کاغذی(پوستر، کارت ویزیت، روزنامه، کتاب و…)، چاپ لیرزی و… می‌باشد.  

با توجه به این موارد طراحی سایت چاپخانه، یک مسیر پر پیچ و خم و پر جزییات بوده که نیازمند زمان کافی برای تکمیل شدن پروژه است. اگر تمایل دارید طراحی سایت وردپرسی را انتخاب کنید، باید از قالب وردپرسی مناسب برای چاپخانه استفاده کند. زیرا با توجه به موارد گفته شده، ظاهر سایت باید علاوه بر داشتن زیبایی و استاندارد های لازم، دارای رابط کاربری ساده باشد. همچنین قالب سایت باید قابلیت هایی برای مشخص کردن تمام جزییات گفته شده را داشته باشد. به عنوان مثال قسمتی برای انتخاب قالب طرح چاپی، نوع چاپ، سایز چاپ، جنس چاپ و… را دارا باشد.  

طراحی سایت چاپخانه

اهمیت محتوا در موفقیت سایت چاپ و تبلیغات

همانطور که گفته شد طراحی سایت چاپخانه پروسه زمان بر و گسترده ای است. اگر طراحی سایت شما با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا نباشد. به احتمال زیاد مجبور خواهید بود هزینه های بسیار بالایی را هر چند وقت برای آپدیت و تغییرات سایت بپردازید. علاوه بر این اگر با تیم طراح سایت به مشکل بخورید. به ناچار باید سایت را از اول توسط تیم دیگری راه اندازی نمایید. راهکار انتخاب تیم طراح سایتی است که با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس سایت شما را راه اندازی می کنند. اگر سایت شما با وردپرس طراحی شود. طراح شما می تواند با انتخاب قالب وردپرس برای چاپخانه سایتی زیبا را تحویل دهد.  و به راحتی آنرا با توچه به سلیقه شما شخصی سازی نموده و تغییر دهد. 

بهترین راهکار برای ساخت سایت چاپخانه، سپردن آن به یک تیم مجرب و حرفه‌ای برای ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت می باشد. یک شرکت معتبر طراحی سایت با توجه به تجربه و تخصص خود، بهترین قالب وردپرس برای چاپخانه را انتخاب می نماید. که با اینکار چالش های پیش رو شما را از بین برده و باعث افزایش سفارش کار شما می‌شود.  

با طراحی سایت چاپ و تبلیغات، رعایت سئو، آپدیت مرتب محتوا، پشتیبانی سایت، خدمات رسانی به مشتری، ارتباط صحیح با مشتری و… می‌توان رضایت مشتری را به دست آورد. که همین امر سبب افزایش مخاطب و افزایش سفارش ها و درآمد چاپخانه خواهد شد. با رعایت تمامی موارد گفته شده (خصوصا سئو) توسط یک تیم مجرب، می توان کسب و کار خود را دیجیتالی نموده و بهبود بخشید.

افزونه سفارش چاپ 

به احتمال زیاد برای شما هم پیش آمده که به دنبال افزونه سفارش چاپ برای سایت چاپخانه خود باشید. این افزونه با ویژگی ها و قابلیت‌های مناسب خود، کار سفارش گیری برای چاپ را راحت کرده است. افزونه‌های مختلفی برای سفارش چاپ وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب خودش را دارد. برای انتخاب بهترین افزونه سفارش چاپ می توانید با تحقیق و جستجو به نتیجه‌ی مطلوبی برسید. یا اینکه می توانید با گرفتن مشاوره از تیم های مجرب طراحی سایت کار خود را ساده‌تر کنید.  

هنگام انتخاب افزونه وردپرس رعایت نکات زیر خالی از لطف نیست.  

  • ۱- بررسی امنیت افزونه  
  • ۲- چک کردن آخرین تاریخ به روز رسانی 
  • ۳- رتبه بندی و نظرات کاربران 
  • ۴- مطالعه پروفایل توسعه دهنده 
  • ۵- تعداد نصب افزونه  
  • و…