نرم افزار داروخانه

معرفی نرم افزارهای داروخانه

امروزه انواع نرم افزارهای مدیریت فروش محصولات مختلف وجود دارد. در این بخش با توجه به فروش محصولات دارویی به صورت اختصاصی به معرفی نرم افزارهای داروخانه پرداخته می شود. داروها انواع گوناگونی دارند فروش اینترنتی دارو از طریق سایت فروشگاهی داروخانه نیاز به پشتیبانی از طریق این قبیل نرم افزارها دارد تا به این ترتیب میزان موجودی هر محصول، وضعیت فروش، تغییرات قیمت و حتی ورود اطلاعات نسخ مختلف دارویی فراهم شود.

فروش اینترنتی دارو برای فروشنده و یا خریداران تفاوتی با فروش حضوری ندارد. با این وجود مسائلی چون انبارداری و نیاز به سیستم متمرکزی برای فروش در حین طراحی سایت داروخانه بیش از پیش احساس می شود. به همین خاطر است که اغلب طراحان سایت های فروشگاهی بخصوص سایت داروخانه، پیشنهاد می دهند که از یک نرم افزار داروخانه با امکانات مناسب استفاده شود.  به این صورت بسیاری از مراحل ثبت سفارشات، پرداخت و همچنین مدیریت انبار سریعتر و با درصد خطای کمتری طی می شود.

در ادامه با بررسی برخی از معروف ترین و بهترین نرم افزارهای داروخانه ویژگی و مزایای استفاده از آنها را نیز بررسی خواهیم کرد:

نرم افزار فروش دارو

1- نرم افزار داروخانه ماندگار

نرم افزار ماندگار یکی از کاملترین و بهترین نرم افزارهایی است که بصورت اختصاصی برای مدیریت محصولات داروخانه می تواند مورد استفاده قرار گیرد. امکاناتی که این نرم افزار دارد از امور مربوط به حسابداری، ثبت نسخه، مدیریت موجودی محصولات و همچنین قوانین مربوط به بیمه را شامل می شود. موارد استفاده از نرم افزار داروخانه ماندگار را می توان بصورت مرحله به مرحله به این صورت بررسی نمود:

مرحله ثبت نسخه: در این نرم افزار امکان ارتباط با سازمان های مختلف جهت ثبت نسخه های الکترونیک وجود دارد. به این صورت می توانید بانک اطلاعاتی کاملی از تمام داروها و محصولات بهداشتی موجود در داروخانه را داشته باشید همچنین امکان استفاده از بارکد خوان نیز در این نرم افزار وجود دارد.

بخش فروش: صندوق فروش کاملا مکانیزه و اتومات که علاوه بر حفظ امنیت کاربران می تواند از طریق pos به بانک مربوطه نیز متصل شود.

اتصال به موجودی انبار: از طریق نرم افزار داروخانه ماندگار می توانید وضعیت موجودی انبار، انتقالات، سفارشات و مبادلات را با جزئیات ثبت و بررسی کنید.

ثبت CRM: امکان ارتباط با مشتریان، پیگیری سفارشات و همچنین رصد کردن رفتار مشتریان از طریق این نرم افزار امکان پذیر خواهد بود.

فروش از طریق سایت: نرم افزار داروخانه همچنین می تواند در طراحی سایت، اتصال سایت به بخش مالی، کمک به فروش آنلاین، SEO نیز مؤثر باشد.

بخش مالی و حسابداری: در این نرم افزار شما می توانید قسمت مدیریت مالی، حسابرسی، ثبت خرید و فروش ها، درآمد و هزینه ها و همچنین سود و زیان را در مدت زمانی کوتاه و به دقت و با جزئیات کامل مورد بررسی قرار دهید.

2- نرم افزار داروخانه تیام

محصولی از شرکت پارس تیام رایانه که در آن امکانات مختلف و گسترده ای برای اتوماسیون داروخانه لحاظ شده است. از طریق این نرم افزار می توانید به POS، سوابق بیمه و بسیاری خدمات و امکانات قابل ارائه در داروخانه ها دسترسی داشته باشید.

این نرم افزار با طراحی سبک و ساده ای که دارد می تواند یکی از نرم افزارهای به صرفه با خدماتی کامل و کاربردی باشد. شما می توانید پس از مشاوره از گروه طراحی سایت سلامت پردازش، در کنار طراحی سایت داروخانه با انتخاب یکی از نرم افزارهای داروخانه، مدیریت جامع و کاربردی برای فروش آنلاین دارو داشته باشید.

 ازجمله امکانات نرم افزارهای داروخانه می توان به توانایی ثبت محصولات از طریق بارکد، اتصال به سامانه HIX، امکان ثبت اینترنتی نسخه داروها، فروش OTC و محصولات بهداشتی، فروش داروهای ترکیبی، امکان بروزرسانی قیمت محصولات، گزارش دهی، ثبت موجودی انبار و تغییرات آن، سامانه تبلیغات و اطلاع رسانی پیامکی و مدیریت فروش اشاره کرد.

معرفی نرم افزار داروخانه

3- نرم افزار داروخانه سینا

این نرم افزار مورد تأیید معاونت غذا و دار و وزارت بهداشت و درمان نیز می باشد. با کنترل کامل نسخه های الکترونیکی اطلاعات کاملی از تمامی داروها دارد. همچنین بانک اطلاعات کاملی از تمامی پزشکان نیز دارد.

امکان وارد کردن موجودی محصولات از طریق بارکد، کد اختصاری و نام محصول نیز وجود دارد. همچنین ارتباط بین صندوق و دستگاه پوز باعث می شود که با هر فروش موجودی صندوق آپدیت شود. بروزرسانی قیمت داروها با استفاده از این نرم افزار به سرعت و سهولت انجام می شود.

شما می توانید با استفاده از این نرم افزار داروهای نسخه بیمه ای را نیز به فروش برسانید. امکان ثبت خرید داروهای آزاد نیز وجود دارد. یک داروخانه دارای بخش های مختلف است، نرم افزار سینا امکان بخش بندی های متعدد براساس محصولات را نیز به فروشنده می دهد.

ثبت تاریخ انقضا، غیرفعال کردن محصولی که موجودی آن تمام شده، کنترل انبار و موجودی همچنین گزارش های مالی خرید و فروش محصولات با این نرم افزار به سرعت و آسانی قابل انجام است. بسیاری از افراد پس از طراحی سایت داروخانه با دغدغه بروزرسانی تاریخ انقضا و قیمت فروش محصولات روبرو هستند. ایجاد تغییر برای هزاران محصول موجود در داروخانه کاری زمان بر و طاقت فرسا است اما با استفاده از این نرم افزار می توانید به سرعت و سهولت این تغییرات را ایجاد کنید.

4- نرم افزار داروخانه تبیان

نرم افزار تبیان از سال 1385 طراحی و تا به اکنون مورد استفاده بسیاری از داروخانه ها است. این نمر افزار می تواند مدیریت داروخانه را از جنبه های مختلف مالی، کاربردی، اداری و همچنین اتوماسیون و انبارداری امکان پذیر نماید. بررسی نیازهای داروخانه ها و نیازهایی که در آینده وجود دارد از طریق نرم افزارهای داروخانه امکان پذیر است. بخش های مختلف نرم افزار تبیان شامل موارد زیر می باشد:

  • قسمت ثبت موجودی و انبارداری
  • پنل حسابداری
  • پنل صندوقداری و فروش

سه مرحله گفته شده می تواند در طراحی سایت داروخانه به عنوان یک سایت فروشگاهی با محصولات خاص بسیار کاربردی باشد. مدیریت سایت و ارتقاء آن از طریق امکانات این قبیل نرم افزارهای با سهولت بیشتری قابل انجام است.

5- نرم افزار مدیریت داروخانه پاردیک

یاس رایانه سابق یا پاردیک از سال 1381 اقدام به تهیه و طراحی نرم افزار مخصوص مدیریت داروخانه نمود. این نرم افزار براساس نیاز مشتریان با نگاه به علوم پزشکی و همچنین علوم کامپیوتری در جهت بهینه سازی مدیریت داروخانه، اطلاع رسانی و همچنین حذف بایگانی های کاغذی و بروز خطاهای محاسباتی این نرم افزار را طراحی و ارائه داده است.

لزوم استفاده از نرم افزار داروخانه در طراحی سایت داروخانه

یکی از دغدغه هایی که مانع ورود داروخانه ها به فضای آنلاین می شود، مدیریت سایت و ارتباط با مشتریانی و یا بیمارانی است که بصورت آنلاین اقدام به خرید دارو می کنند. شما با ورود به دنیای آنلاین و با طراحی سایت داروخانه جامع و استاندارد می توانید فروش داروها و محصولات بهداشتی را تا چند برابر افزایش دهید.

فروش بیشتر مستلزم مدیریت یکپارچه و دقیقتری است. به همین خاطر لازم است با معرفی نرم افزارهای داروخانه و بررسی امکانات هرکدام بهترین گزینه را در کنار سایت طراحی شده خود داشته باشید تا با برقراری ارتباط میان نرم افزار و سایت مدیریت فروش بهتر و امکان بررسی عملکرد و گزارش گیری دقیقتری داشته باشید.

برچسب‌ها: بدون برچسب
0
0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه نظرات